sábado, 24 de abril de 2010

TTBBen erabileraren ondorioak: gugan eta hezkuntzan.

1- Multimedia Literacy Digital Story.

Teknologien bidez, edozein gauza eskura dezakegu, hurak eskuraezina edo lortezina irudi arren. Aldaketa hori, gizartean orokorrean ez ezik, hezkuntzan bertan gertatu da. Horrela, ikasleek jakingura sortzen duten eta aldez aurretik zailak edo erantzun ezinak diruditen galderei erantzun diezaiekete. Izan ere, internetak mundu erabat eskuragarri eta gertua eskaintzen die umeei. Horren ondorioz, informazio gehiago dute. Baina, horren alderdi positiboen artean, badago nolabait “kaltetzen” den alderdia: umeen irudimena, hain zuzen.
Nire ustez, teknologien erabilerak ez du umeen irudimena mugatzen, umeek ikusmena garatzen dutelako, baina gurekin gertatu izan zen bezala, nik uste dut beharrezkoa dela umeek irudimena lantzea. Hau da, aldez aurretik galderak formulatzea, jakingura izatea eta geroago ikusmenaz arrazoia lantzea.

2- Madrideko Carlos III Unibertsitatearen Tiscar Lara irakaslearen hitzaldia.

Tiscar Lara deituriko emakume honek internetaren erabilera arduratsu bat gauzatzeko hainbat gomendio edo abiapuntu eskaintzen dizkigu.


-Ikuspuntu kritiko batetik egindako irakurketa eta idazketa kritiko bat gauzatu beharra.

-Sarean topa dezakegun informazio eta edukiak interpretatzearen beharra. Aztertzen jakitearen beharra, zer nahi dugun eta zer behar dugun jakinez.

- Erabiltzaileok jasotzen edo kontsumitzen duguna nork eraiki, sortu edo ekoiztu duen jakitearen beharra.

-Zure iritzia eta ikuspuntua komunikatzen jakitearen beharra.

-Zerbait kontsumitzen dugunean, baldintzak irakurri eta sinatzen duguna aldez aurretik arakatzea.

-Teknologia guztien atzetik diseinu, helburu eta praktika jakin batzuk daudela jakitearen beharra.

-Sarean informazio, erraztasun, eskaintza eta promozio asko dauden arren, askoren atzealdean iruzurren bat dagoela jakitea.

-Beti aurkeztu izan diguten “demokratizazioa” erabatekoa ez dela jakitea.

TTBBek hezkuntzan dituzten eraginak:


-Ikasleek lan eta ikerketa egiteko ohitura galtzea (internetak erosotasuna eta berehalako erantzuna eskaintzen die eta umeek ez omen dute beste informazio iturri erabiltzeko beharrik; liburuak, entziklopediak, …).

-Bai irakurketak eta bai idazkerak eragin txarrak jasotzen dituzte, umeen kultura eta hizkuntza-maila kaltetuenak izanik.

-Gerta leike umeek teknologien erabilera hezkuntzarekin eta ikaskuntzarekin lotzea baino, aisialdiarekin lotzea. Horrela, arreta falta sumatu daiteke, baita teknologien erabilera “hezkuntzako helmugarekin” ez lotzea ere.

-Gure belaunaldian, baita aurrekoetan, jaiotakok horren teknologien gabe ikasi egin genuen eta ez genuen sekula izan “teknologia-mendekotasuna”.

-Informazioa internetik ateraz gero, informazio mordoa dute ikasleek.

-Interaktibitatea nagusitzen da teknologia berriak erabiliz.

No hay comentarios:

Publicar un comentario